KES
HuimaUrho, Miesten Kolmonen

FC Blackbird - Huima Urho

Jyväskylä, Viitaniemi TN

​HuimaUrho tappiolla kesätauon viettoon.

FC Blackbird otti keskiviikkoiltana kauden toisen selkeän voittonsa HuimaUrhosta, kun se kaatoi ykköstykkiensä johdolla äänekoskelaiset lukemin 5-1. Vieraillakin oli ottelussa omat hetkensä, mutta ennen kaikkea hyökkäyskolmanneksen yksilötaidossa Blackbird oli sen verran edellä että voitto meni tällä kertaa oikeaan osoitteeseen.

Ottelu sai HuimaUrhon kannalta huonoimman mahdollisen startin, kun pallonmenetys omassa boksissa johti jo kuudennella minuutilla Tomi Petrescun viimeiselemään helppoon maaliin. Vaikeasta formista huolimatta HuHo näytti kuitenkin hyvää asennetta eivätkä päät painuneet takaiskusta. Maalin jälkeen puolen tunnin kohdille peli oli tasaista vääntöä, ja kotijoukkueenkin maalissa kolisi. Nopean tilanteenvaihdon aikana laitapakki Kalle Keto nousi hyökkäyksen kärkeen ja pääsi iskemään BB-veskarin eteensä sylkemän pallon lähietäisyydeltä maaliin. Maali oli KaKen HuHo-uran ensimmäinen ja edellisestä maalista ylipäänsä oli kulunut jo useampi vuosi!

Hyvän vaiheen ja maalin jälkeen olisi voinut kuvitella, että peli heräisi kunnolla henkiin. Toisin kuitenkin kävi, kun heti seuraavasta hyökkäyksestä BB:n tähtiduo Petrescu-Jarkko Heimonen otti ohjat käsiinsä ja sahasi HuHo-puolustuksen upeasti auki ja tarjosi Peter Imoniorolle tyhjän maalin ja peli oli sitä myöten 2-1. Puoliajan loppuhetkillä Heimonen iski vielä itse haastamalla vasemmalta laidalta sisään ja ampumalla painavan vedon maalin etukulmaan.

Toisella jaksolla pelattiin jälleen kotijoukkueen hallinnassa, mutta eivät vieraatkaan varsinaisesti vastaantulijoita olleet. Parhaat maalipaikat syntyivät HuHon päätyyn, jossa Teemu Tervakangas otti muutaman maukkaan torjunnan ja piti lukemat siedettävinä. HuHo sai kertaalleen pallon verkkoon, kun Kalle Ranta-Nilkku viimeisteli sivuvapaapotkun jälkeen hienosti mutta ollen kuitenkin paitsioasemassa. BB iski kahdesti nopeiden hyökkäyksien seurauksena: Ensin Mikahil Koldas keskeltä boksia ylivoimahyökkäyksestä ja sitten jälleen Heimonen rankkarista jonka hän itse hankki. 5-1 -lukemat jäivät taululle ja niiden myötä HuimaUrhon edustus siirtyy kesätauolle jonka voi kyllä sanoa tulevan hyvään paikkaan!

Ottelun tapahtumat Palloliiton Tulospalvelussa

Juniorijalkapallo Huima