TIEDOTE: Suolahden Keskuskenttä
HuimaUrhoJulkaistu: 13.08.2024 14.00

TIEDOTE: Suolahden Keskuskenttä

Palloliitto on asettanut tiistaina 30.7. Suolahden Keskuskentän käyttökieltoon Miesten Vitosta korkeammissa sarjoissa sen huonon kunnon vuoksi. Perjantaina 26.7. pelattu ottelu KeuPaa vastaan jäi siis toistaiseksi viimeiseksi Suolahdessa pelatuksi Kolmosen otteluksi. Palloliiton lausunnossa kerrotaan seuraavasti:

Palloliiton Itäisen alueen kilpailutoiminta toteaa, että Suolahden nurmikentän laatu ja kunto ei vastaa sitä, mitä Palloliiton sarjoissa olevan kentän tulee olla Miesten Kolmosessa ja Miesten Nelosessa sekä Naisten Kolmosessa, joten Suolahden nurmikentällä ei voi pelata näitä sarjoja ennen kuin kentän kuntoa on saatu parannettua ja se on turvallinen pelaajille sekä maalit ovat kentällä niin, että ne ovat kentän pintaan nähden oikean mittaiset.

Olisi suotavaa, että kentän olosuhteisiin saataisiin parannuksia tulevaisuudessa, jotta kentällä voidaan ylipäätänsä pelata ison kentän pelejä. Kenttä tullaan tarkistamaan, ennen kuin siellä voidaan pelata edellä mainittuja sarjoja. Kentän olosuhteista ja erityisesti maalin yläriman ja kentän välisestä etäisyydestä, joka ei ole sääntöjen mukainen 2,44m, on tullut useita kysymyksiä ja nyt myös kentällä olevista "urista".

Äänekosken Kaupungin liikuntatoimi on jo ilmoittanut, että kauden 2024 päätyttyä kentällä aloitetaan korjaustoimet, jotta kentällä pelaaminen mahdollistuisi pian. HuimaUrhon edustusjoukkue tulee pelaamaan kauden loput pelit Äänekosken Keskuskentällä. Koska kielto ei kosketa Miesten Vitosta, pelataan HuimaUrho/2:n loppukauden ohjelma edelleen suunnitellusti, eli kaksi peliä tullaan pelaamaan Äänekoskella ja kaksi Suolahdessa.

Juniorijalkapallo Huima

minna.porrassalmi@huimajuniorijalkapallo.fi