Huiman T11 joukkue pelaa Helmariliigan kolmannella kierroksella
Huima JuniorijalkapalloJulkaistu: 27.07.2024 09.00

Huiman T11 joukkue pelaa Helmariliigan kolmannella kierroksella

Huiman tyttöjen 2011 joukkue pelaa ensi viikolla historiallisesti Helmariliigan kolmannella kierroksella Eerikkilässä.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun Huiman joukkue on selvittänyt tiensä Huuhkaja- tai Helmariliigan valtakunnallisiin jatkopeleihin.

Helmariliigan pelit pelataan 29-31.7 ja Huiman lohkossa pelaavat myös FC Nokia, PPJ ja Pohjoinen United.

Huiman joukkueen otteita voi seurata https://tulospalvelu.palloliitto.fi/category/T13HL...

Hurjasti tsemppiä joukkueelle!

Mikä on Helmariliiga?

Huuhkaja- ja Helmariliiga on uusi, virallinen kilpailujärjestelmä, joka tukee seurojen pelaajakehitystä.

Kilpailujärjestelmän pelejä järjestetään alueellisesti (1. ja 2. kierros) ja valtakunnallisesti (3. sekä 4-5. kierros) järjestettävissä Huuhkaja- ja Helmaritapahtumissa, joiden kautta niin joukkueilla kuin yksittäisillä pelaajilla on mahdollisuus edetä seuraavalle tasolle – aina kansainvälisiä vastustajia vastaan pelaamaan.

Huuhkaja- ja Helmariliigassa korostuu pelikeskeisyys. Molemmat puoliajat ovat oma ottelunsa, joiden pisteet lasketaan sarjataulukkoon voitto 3p, tasapeli 1p ja häviö 0p. Yhdessä ottelussa on jaossa aina 6 pistettä.